woensdag 24 mei 2017

Workshop bij Anneke #1 boekje


Goeiemorgen,

Vandaag het eerste gedeelte van wat we afgelopen weekend bij Anneke hebben gemaakt. 

Eerst ff vertellen over ons weekendje naar onze Zuiderburen. Zaterdag zijn Ellen en ik naar Brugge gegaan, wat een mooie stad is dat. Lang geleden ben ik er ooit met mijn moeder geweest, en vaag kon ik me dingen herinneren. Geshopt, leuke winkeltjes in- en uit, latte's, lunch, alles op ons gemakje, echt vakantiegevoel. 's Avonds lekker Grieks gegeten en vervolgens hebben we een hele aangrijpende en mooie film gezien, 'The zoo-keepers wife'. Een film om nooit te vergeten...

De volgende dag zijn we, na ons ontbijt, naar Anneke gegaan, mijn verjaardagscadeau voor Ellen. Eerst zijn we aan de slag gegaan, Anneke had een prachtig boekje voorbereid, gemaakt met de gelli-plate, inkt-sprays, stencils, zie hieronder. We hadden nogal wat afdrukken nodig, voor de bladzijdes in het boekje. Eenmaal gedaan, tijd voor koffie met mijn eigengemaakte appeltaart. Vervolgens de andere kant gedaan, drogen, en in elkaar plakken met verschillende kleuren ducttape en washi-tape.


De pagina's zijn verschillend van maat, dat maakt het extra tof.



Daarna hebben we de kaft gepimpt met stencils, stempels, en dit is het resultaat geworden. Ben helemaal blij met m'n boekje, èn met ons ontzettende gezellige weekendje...

Morgen en overmorgen laat ik de rest zien...hopelijk tot dan!


16 opmerkingen:

  1. Mooi hè, ons boekje?! En supergezellig hè, ons weekendje?! Ik heb genoten en vind het echt superleuk dat ik een dagje Anneke van jou voor mijn verjaardag heb gekregen. Echt een geweldig cadeau :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Brugge is zo'n leuke stad! Je boekje knalt van het scherm, echt heel mooi en vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat mooi, erg gaaf!! Fijn dat jullie genoten hebben van een gezellig weekend en ben benieuwd wat je morgen nog voor ons in petto hebt! Ben een tijdje geleden naar The Zookeepers Wife geweest met mijn zussen, heel indrukwekkend en bizar dat het een waargebeurd verhaal is...
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je zo'n leuk weekend heb gehad ben nog nooit in Brugge geweest.Je boekje ziet er al heel leuk uit.Gr.Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt als een superweekend! Alex had voor mij met moederdag een filmavondje geregeld en ook wij zijn naar de Zookeepers wife gegaan. Wat een prachtige en indrukwekkende film hè! En dan te bedenken dat het ook nog echt gebeurd is...
    Je boekje is prachtig, lijkt me een geweldige workshop!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaaf dit en heel kleurrijk! Gezellig Brugge! En wat een leuk kadi voor Ellen. Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat was dus genieten en een prachtig boekje als knutselresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat dagje Brugge leek me wel heel tof te zien aan je verslag. Ik zag ook ergens een foto van een Leffe :)
    Ik ben jaloers op je pagina's met veel wit, ik moet nog een keer zo'n versie maken. Dat zou makkelijker zijn om in te schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk joh, je workshopboekje! Mooi aandenken aan een gezellig weekend, want dat was het zeker zo te lezen. Heb je na een weekend het gevoel dat je er helemaal tussen uit bent geweest, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig verjaardagscadeautje had je verzonnen voor Ellen en gelijk er een heerlijk weekend van gemaakt. Leuk boekje hebben jullie daar gemaakt. Lief kaartje had je voor Ellen en thuisblijver Hans gemaakt.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk weekend gehad, dat blijkt wel en je boekje met de techniekjes en vrolijke kleuren is helemaal geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, heel gaaf! Super leuk.
    & jullie hebben een geslaagd weekendje gehad zo te lezen.
    Tot morgen, dan kom ik weer even kijken wat je gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat gaaf zeg! Zo wel je weekend als de workshop. Weer een mooie herinnering gemaakt. En die film, is dat een nieuwe? Komt me zo bekend voor, maar er gaat geen belletje rinkelen...
    Nu genieten van een paar vrije dagen!
    En we boffen met het weer!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb net al bij Ellen gekeken. Leuke boekjes hebben jullie gemaakt. En wat is de voorkant mooi! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi boek! Benieuwd waarmee je het gaat vullen... Maar zoals het nu is, is het op zich ook al prachtig.
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen