vrijdag 24 februari 2017

A sweet Hello..


Goeiemorgen!

Een kaartje voor Ingrid, nog voor haar verjaardag. Het is inmiddels onderweg naar haar...

Dit kaartje is gelift, ik wil zo graag "slordig" schilderen. Met mijn nieuwe doos aquarelletjes, en oh, wat zijn ze fijn. Veel pigment en prachtige, heldere kleuren, super! Op het blog van Prairie Paper & Ink staat een filmpje, dus dat heb ik maar gevolgd. Soms is dat erg handig om iets aan te leren...
Zelf ben ik behoorlijk precies, dus het kost me heel wat moeite om niet binnen de lijntjes te werken en stukjes wit achter te laten. Maar het heeft wel wat, ik hou ervan!

Bijna een week vakantie...heerlijk!! Zin in!



16 opmerkingen:

  1. Mooi effect om eens slordig te schilderen zoals je het zelf zegt! tof kaartje.
    Ik wist niet dat het nu in Nederland ook vakantie was. Hier een weekje krokusvakantie in de scholen. Ik mag blijven werken :'(, en mijn man voor het werk naar het buitenland, bah...
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oef.... ook zonder Anneke maak je prachtige achtergrondjes! Geweldig zijn deze bomen. Kom je daar ook van in balans, van slordig aquarelleren? Dan is het misschien iets voor een volgende dinsdag ;-) Eerst even langs Piet Snelders voor een stagebezoek en dan kom ik naar school.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah Mariken, wat een schatje is dit! Ik hou heel erg van dit soort kaartjes, lekker wat kleuren met je penseeltje, niet te netjes. Lief dat je hem nog op wilde sturen. Bedankt voor het mee doen met mijn verjaardagschallenge. Fijne vakantie, geniet er van. Hartelijke groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha Mariken en slordig kleuren ...dat past echt niet samen hoor...maar je hebt er wel een super gaaf kaartje mee gemaakt...en Ingrid zal er vast heel blij mee zijn...

    groetjes en fijn weekend
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dit een geweldige kaart !!!!!
    Tja "slordig" schilderen is ook niet mijn sterke kant !
    Het is jou goed gelukt !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel heel leuk gedaan!! Wat is het leuk hè, experimenteren met nieuwe spulletjes. Ik kan daar ook zo van genieten..... je boompjes achtergrond vind ik echt ge-wel-dig!! Geniet van je vakantie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! Heb ik ook wel eens gedaan deze techniek, lekker rommelig, erg leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij hebt je hier duidelijk mee geamuseerd en even uit je comfortzone gestapt. Leuk!
    Je reactie op mijn post vandaag was zo lief! Ook voor jou een fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zelf ben ik niet zo van het slordig schilderen (zal dat mijn juffen achtergrond zijn?). Maar zo op je kaart vind ik het een schitterend resultaat geven!
    Geniet van jullie vakantie. Wij beginnen maandag weer.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je kaartje is heel leuk geworden. Ik snap het helemaal: 'slordig' werken is zo eenvoudig nog niet. Maar het is je goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je mooi slordig geschilderd! 't Is een heel leuke kaart!
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahaha, ik herken het wel! Wij moesten immers altijd per se binnen de lijntjes leren kleuren op de kleuterschool ;-)
    Maar je hebt heel goed je best gedaan. Perfect buiten de lijnen! Een heel lief kaartje is het! Ingrid vindt dit vast geweldig!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk!!!!! Slordig vergt meer moed dan netjes, ik ben er niet goed in! Welke verf heb je gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Nicole! Ik heb de GansAi Tambi water colors gekocht, 36 kleuren. Zo mooi! En slordig verven is lastig, maar ik vind het zo leuk...

      Verwijderen
  14. Ik kan me voorstellen dat het wennen is om wat "slordiger"te werken. Maar het is je zo goed afgegaan; prachtig kaartje! Ben wel benieuwd wat voor aquarelverf je hebt gekocht. Ik heb zelf voor Gansai Tambi gekozen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Mariken,volgens mij lukt het je aardig hoor,ik geloof dat ik er wel erg aan moet wennen deze techniek.Gr.Joke


    BeantwoordenVerwijderen