dinsdag 5 april 2016

Shadow Paint


Wat ik oa op de beurs gekocht heb, is een flesje Shadow Paint, kennen jullie dat? Het is een flesje gevuld met vloeibare rubber. Er zit een dun puntje aan, je kunt zo tekenen op aquarelpapier. De rubber wordt hard, daarna kun je gaan schilderen met een soort ecoline. Daarna verwijder je de rubber, het is net een elastiekje geworden, en er blijven witte lijnen over. Deze heb ik daarna ingetekend met een zwarte liner.

Het grappige is dat ik dit een jaar of vijftien geleden ook gedaan heb, dus de rest van de materialen had ik nog, papier, inkt etc. Toen ik het afgelopen zaterdag op de beurs tegenkwam,vond ik het zo superleuk, en heb ik weer een poging gewaagd. En van deze probeerseltjes zijn deze kaartjes ontstaan...Designpapiertje van Lawn Fawn en SU, tekstje van Els Brige eronder, ge-embost met witte poeder, en klaar!



21 opmerkingen:

  1. Wat een superleuke kaartjes Mariken ! Het is weer wat anders dan stempelen ! Zo'n mooi resultaat !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige voorjaarskaarten. En wat kan je leuk tekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele leuke kaartjes! En die techniek blijft leuk Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Ik heb dat vroeger ook wel eens gedaan. Gave kaarten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vrolijk!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig om zo'n techniek te herontdekken door een beurs! Erg leuke kaartjes zijn het resultaat Mariken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om een voor jou oude techniek te herontdekken! Twee gave kaartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie voorjaarskaarten, gaaf! Tof om het schadowpainten weer te zien, zei ik zaterdag ook tegen Sanne: ik moet het weer eens uit de kast halen :-) Dat is dan weer leuk op de beurs, je doet er toch weer inspiratie op!
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kende het niet, tof zeg. Twee mooie fleurige kaarten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ken het niet. Prachtig is het wel. Er mee gaan werken....denk het niet. Ik geniet wel van jouw kaarten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ken het ja, heb ook nog een doos inktjes en papier ergens. Op elke beurs vergaap ik me er weer aan om het vervolgens weer te vergeten :)
    Mooie kaartjes, super gecombineerd met het mooie achtergrondpapier!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ha ha shadowpaint! Ja dat ken ik nog wel!! Superleuke kaartjes! Ik heb ook zo een setje boven liggen. De inkten zijn ook heel gaaf voor embos-resist techniekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er goed uit, leuk zo een herontdekt product!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. jaaaaaa, dit heb ik inderdaad ook gezien.
    Wat gaaf zeg, dat je er deze 2 super leuke kaartjes mee hebt gemaakt.
    Ze zijn zó lekker vrolijk.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ken die techniek niet, maar je kaartjes zijn er heel leuk mee gemaakt! Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb wel van de techniek gehoord maar nooit geprobeerd. Wat een vrolijke frisse kaartjes;en mooi zonder veel frutsels. Daar hou ik van :) En zoals altijd...mooie details en perfect kleurwerk!
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha, een oude bekende dat shadow paint.
    Gaaf van je om die techniek weer eens te gebruiken. Je kaartjes zijn super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Voor mij is deze techniek nieuw. Leuk om te zien! Je hebt er superleuke kaartjes mee gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. sorry, ik loop giga achter...
    Wat heb je weer super leuke kaarten gemaakt. En shadow painting, ik ken het wel, heb er echter helaas nog niet mee kunnen werken. Maar een pracht-effect, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi Mariken! Shadowpainting is leuk!
    Ik doe het vaak. In maakte onlangs er een heel prentenverhaal mee, dat ik voorlas in de bib. Ik krijg superleuke reacties en de raad om er maar eens mee naar een uitgever te stappen. Of ik dat doe dat weet ik niet... maar ik zal hem wel eens op mijn blog laten zien! Xx

    BeantwoordenVerwijderen