vrijdag 8 april 2016

Ollie...


Hopelijk is dit niet vervelend voor jullie...maar hier is een blije oma! Nooit gedacht dat een kleinkind zo leuk zou zijn ! Eerlijk gezegd dacht ik altijd: "niet zo overdrijven", maar daar kom ik van terug. Ook moet ik zeggen dat ik het in het begin erg moeilijk vond...Britt is van Chris en Maaike, en Chris is de zoon van Hans. Zij heeft twee "echte" oma's, en ik niet...dat was in ieder geval mijn dilemma. Dat is nu compleet over, Brittje is ook zo mijn kleindochter!! Dat komt natuurlijk ook omdat ze een keer in de week bij ons is. En ze is zo onwijs lief!

Ik heb een lappenpop voor haar gehaakt, Ollie, uit het boek lappenpoppen haken, zo tof!! Het is een olifantje, en volgens mij is het liefde op het eerste gezicht. En natuurlijk hoop ik dat het haar lievelingsknuffel wordt...

Morgen gaan Hans en ik even naar Amsterdam, wat langs de grachten lopen, latte'tje drinken, lunchen en hopelijk genieten van het mooie lenteweer. Jullie ook een gezellig weekend!



25 opmerkingen:

  1. Zo mooie Ollie !!!
    Mooi kindje !
    Trots zijn en genieten !
    Fijne dag morgen !

    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Britt heeft thuis nog heerlijk gespeeld met haar nieuwe knuffel. Ze boft met nog een lieve bonus oma
    X Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Britt heeft thuis nog heerlijk gespeeld met haar Ollie. Ze boft maar met haar lieve bonus oma.
    X Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je zo kunt genieten van het "bonus-oma" zijn! Het is echt een schatje, die Britt, en je olifantje ook! Ze ziet er blij uit met Ollie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, Mariken, wat ben je toch bevoorrecht! En Brittje ook, drie oma's, dat is toch geweldig!
    En geweldig vind ik ook die olifant! Heb je het boek met de haakpatronen zelf? Ik zag bij Sanne al zo een mooi exemplaar en mijn nicht is bijna uitgerekend. Mijn streven is om ook een knuffel voor haar te haken. Waar kan ik het boek vinden, weet je dat?

    Veel plezier in Amsterdam! Ik hoop voor jullie dat het droog blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Judith, het boek heet gehaakte lappenpoppen van Sascha Blase van Wagtendonk. Denk dat ze het vast wel hebben bij bol.com...echt een enig boek, ook om cadeautjes te maken...

      Verwijderen
    2. Dank je wel, Mariken. Met de titel kom ik vast een heel eind! (-:

      Verwijderen
  6. schitterende (bonus)kleindochter heb je! En wat heb je een allerleukste/liefst/tofste knuffel voor haar gemaakt!
    Voor Britt kan het alleen maar leuk zijn om zoveel mensen te hebben die om haar geven toch?
    Ik ben zelf pleegmama en bonustante, geen eigen kinderen. nu ook echt tante, is niet meer tante dan van de andere... Geniet van het samenzijn, da's het allerbelangrijkste!
    groetjes, en amuseer jullie morgen in A'dam!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatje is Britt , wat heerlijk dat je nu echt van haar kan genieten Mariken , ondanks dat je bonus oma bent, maakt dat toch niets uit..leuk dat ze iedere week bij jullie is, zo kan je echt een band met haar opbouwen , maar dat is ondertussen wel gelukt denk ik..fijn weekend, geniet van Amsterdam..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach....wat een schatje is Britt!
    En voor je gevoel ben je helemaal oma....toch?
    Ze is inderdaad bevoorrecht met 3 oma's.
    Geniet maar lekker van haar Mariken....het gaat allemaal zo snel he! Wat een leuke Ollie heb je voor haar gemaakt!
    Groetjes en een fijn weekend,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat een leuke knuf! En Brittje doet het goed, ze is haar kiwi-haartjes kwijt :O
    Ben dol op olifantjes, heb ze vroeger gespaard. En m'n vader pest me nog wel eens dat ik ze toen ik heel klein was 'hondjesfantjes' noemde....
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een schitterende kleindochter heb je als (bonus)oma Mariken...Het is echt een voorecht voor die lieve kleine meid om 3 oma's te hebben...en dan nog eentje die heeeeeele lieve knuffels kan haken....ze is er heel blij mee zo te zien....PRACHTIGE foto's...bedankt dat je ze met ons wil delen...
    en veel plezier samen in Amsterdam morgen...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is het toch een lekker ding, jullie Brittje! Natuurlijk is het ook jouw kleindochter. De reactie van Maaike spreekt wat dat betreft boekdelen. Wat een rijkdom! Heerlijk genieten dus van het oma-zijn. Ollie is enig. Zo te zien is Brittje er ook helemaal blij mee. Veel plezier morgen in Amsterdam, misschien komen we elkaar nog wel tegen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Aaaah wat een lekker bekkie. Heerlijk toch, wat een rijkdom drie oma's! Schattig knuffeltje heb je voor Brittje gemaakt. Veel plezier in Amsterdam!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schatje, dat lijkt mij zeker genieten. Wat handig zo`n knutsel oma, die niet alleen kaarten kan maken, maar ook nog kan haken. Toppie. Lekker genieten in Amsterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, oma zijn is zeker heel erg leuk! Ik heb ook zo wat dingetjes bijgesteld, haha. Britt is een droppie van een kindje en boft met een creatieve en lieve derde oma!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijk Brittje, Mariken...wat fijn om daar (bonus)oma van te mogen zijn. Ollie is heel leuk en ik hoop van harte dat dat haar favoriete knuffel gaat worden! Veel plezier in Amsterdam.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een vrolijkerd!! Geniet ervan Mariken, ze mag blij zijn met zo'n oma!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou, wat een moppie zeg! Tuurlijk ben je trots! Ik ken zo al een aantal oma's inmiddels, en ze lopen allemaal over van trots! Heerlijk toch!
    Wat leuk die lappenpop!
    Maar je kaartje van de vorige post met die olifantjes. Super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Van dit poppetje krijg je toch nooit genoeg. wat een heerlijke meid, heel logisch dat jullie een trotse opa en oma zijn. Ik kan je dilemma wel begrijpen hoor, maar je hoort er net zo goed bij als de andere oma's. De kleine Britt kan strakjes met hele grote trots zeggen dat ze maar liefst 3 echte oma's heeft. En één van die oma's heeft de liefste knuffel ever voor haar gemaakt.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een heerlijk moppie om te zien en natuurlijk geniet je daar van en leuk dat ze zo blij is met je knuffel.
    Je kaart van de vorige post vind ik ook super!!!

    Lieve groetjes Marrie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je bent gewoon oma. Punt. En volgens mij een hele leuke:) Britt vindt haar knuffel fantastisch; en is volgens mij al redelijk favoriet. Geniet van het oma-zijn; dat komt je toe. Hebben jullie genoten in Amsterdam?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een plaatje is je kleindochter! Heerlijk zo'n creatieve oma die toch maar de mooiste knuffels van de wereld haakt!
    En oma- bonus oma- , wat een onzin , je bent gewoon ook een oma! Hoe heerlijk kan het zijn met 3 oma's.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Awwww fofilanteeehn zijn mijn lievelingsdiertjes 😊

    BeantwoordenVerwijderen