zondag 8 maart 2015

There is always something to be thankful for..


Hey, goeiemorgen!

Gisteren zijn Hans en ik naar Utrecht gegaan. We mochten komen eten bij Aad en Christine, gezellig. Ik heb de soep gemaakt, dat is een grote verslaving van mij. We eten iedere dag verse soep. Niet dat ik dat iedere dag maak, nee hoor, een grote pan voor een dag of vier.
Voor Aad en Christine hebben we een flesje wijn met nootjes meegenomen, met natuurlijk een kaartje erbij.

Nu heb ik een vraag, ik ben benieuwd wat jullie met al je eigengemaakte kaarten doen? Natuurlijk heb je regelmatig wel een bestemming, maar het komt ook voor dat er weinig op de kalender staat en er eigenlijk geen directe reden is om een kaart te maken.
Dus...wat doen jullie dan??

Gezellige dag, geniet van de lentezon!!


23 opmerkingen:

  1. Wat een leuk bedankje, Mariken....ik verkoop weleens kaarten...jouw productie ligt momenteel wel heel hoog, dus ik kan me voorstellen dat je inmiddels een grote voorraad hebt...Geniet van deze zonnige dag!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooi kaartje heb je gemaakt Mariken, mooie tinten heb je gebruikt. Ik verkoop mijn kaarten allemaal, ik heb een vaste klantenkring, en ondertussen weten mensen me in de buurt ook te vinden als ze snel een kaartje nodig hebben, dus ik blijf eigenlijk nooit zitten met kaarten, ik heb een standaard in mijn workshop ruimte staan, dus daar kun je op je gemak alles bekijken. Fijne zondag geniet van het mooie weer. Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuke kaart heb je gemaakt! Ik bundel vaak de kaarten die ik niet onmiddellijk nodig heb en schenk ze weg. Maar meestal komt het niet zover wan er is altijd wel iemand die een kaartje mag ontvangen voor eender welke reden.
    Fijne zondag,
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kaart heb je gemaakt! Ik heb me voor dit jaar voorgenomen om elke week minimaal 1 persoon een kaartje te sturen, los van de verjaardagen. Gewoon omdat het leuk is om zomaar een kaartje te krijgen. Superleuke reacties krijg ik daar op. Ook maak ik nu serie's om weg te geven en ik heb besloten om via marktplaats te gaan verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Mariken,
    Toffe kaart en duidelijk een leuk etentje !
    Ik maak nu weer wat meer kaartjes, maar meestal heb ik ook niet zo erg veel kaartjes over, ik heb wel een klein bakje staan op mijn buro op het werk en mijn collega's hebben de weg daar al een beetje naar gevonden, nu werk ik op een erg klein bedrijf hoor, dus ik verkoop er zo 3 of 4 per maand. Niet echt veel en soms aan familie, de tantes vinden mijn kaartjes meestal erg leuk en die nemen er dan wel gelijk een paar, maar dat gebeurt zo 1 of 2 keer op een jaar, maar dat houdt het aantal kaartjes in mijn bakje dan meestal op een stabiel aantal van 'niet te veel' :)
    Succes in ieder geval !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een enig kaartje. Op mijn werk heb ik een mandje staan. Af en toe wordt er een kaartje gekocht. Verder vraagt mijn leidinggevende regelmatig om een bloemetje te sturen naar medewerker i.v.m. geboorte of ziekte.
    Bij het bloemetje doe ik dan een zelfgemaakt kaartje, wordt wel gewaardeerd. Mijn productie is ook niet zo hoog, waardoor ik geen grote voorraad heb.
    Fijne zondag en genieten van het lente weer.
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey mariken, weer zo ̀n mooie kaart !! Ik zit juist met dezelfde vraag. Ik heb de laatste tijd zoveel ideetjes en geniet er zo van om kaarten te maken, maar meer dan ik opgestuurd krijg... ik vind het idee om ze weg te schenken ook wel leuk. Mijn zus is bijna jarig ,ik denk dat ik haar een pakketje kaarten ga geven, dan kan zij al haar vriendinnen blij maken met een orginele kaart. Groetjes ☆ sarah ☆

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig kaartje Mariken heb je weer gemaakt.Ik verkoop soms iets en de rest krijgt wel een bestemming in de familie of vriendenkring heb eigelijk niet zo'n grote voorraad.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je kaartje is weer heel leuk Mariken....
    en ja ook ik heb een voorraadje kaartjes ....de dochters komen nogal eens in mijn doos snuffelen....maar ik kreeg een tip om er b.v. een pakketje van 5 stuks te maken en voor een bingo in het bejaardenhuis te schenken....ook een goed doel toch??

    groetjes en nog een hele fijne zondag
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gave kaart! Ja, dat is een probleem als je zo veel kaarten maakt ;) Wat moet je ermee? Ik probeer meestal kaarten te maken die ik meteen nodig heb. Maar er blijven nog genoeg 'zo maar' kaarten over. En het is eigenlijk ook wel heel leuk om iemand af en toe zo maar een kaartje te sturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke kaart heb je gemaakt! Ik heb nog geen probleem dat ik een overschot krijg, vaak maak ik ze op bestelling voor familie/vrienden kring.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie kleuren heb je gebruikt voor de kaart. Leuk met die grote sluitclip als achtergrond. De slinger van sequins vind ik een super idee.
    Mijn voorraad kaartjes wordt meestal niet zo groot. Een groot deel gebruik ik zelf, de rest verkoop ik of houd ik op voorraad voor als ik eens geen tijd heb om speciaal iets voor iemand te maken.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig is je kaartje Mariken....en wat de voorraad betreft....wij hebben een grote familie waar al veel kaartje aan op gaan....en soms heb ik er een paar op voorraad...altijd handig!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie kaart voor Aad en Christine, leuke kleurtjes! Ja, ook hier ´overproductie´, maar jij weet waar mijn kaartjes blijven; ze worden verkocht voor het goede doel, Alpe d´HuZes....
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schitterende kaart is dit prachtige details heb je er op verwerkt.
    En ja ik maak vaak kaarten die je beter persoonlijk kan geven door alle bloemen die ik er op verwerk ik zet ze eerst in mijn hobby kamer dan kan ik er zelf nog even van genieten en dan gaan ze naar een jarige!!

    Lieve groetjes Marrie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. gewoon even op het werk vragen, de buren weten ook ondertussen de weg naar mij... heel leuk kaartje
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een toffe kaart! Soep, heerlijk! Mama maakte ook bijna dagelijks zelf soep. Ik doe het zelden. En wat ik doe met overproductie? Niks... Af en toe haal ik eens een oudje uit de kast, maar vaak liggen ze er jaren later nog. Zonde...

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Erg gave kaart met een stoere touch! Soep is iets waarvan ik ook houd, helaas mijn man minder. Maar overmorgen maak ik weer Soto Ajam, lekker! Mijn moeder en oma maakten altijd verse groentesoep.
    Mijn kaartjes komen meestal wel op, ik verkoop ze ook aan een klantje die vaste afnemer is. Zij vindt deze kaarten veel aparter dan die in de winkel en ik ben daar blij mee. Ik stuur ze naar DT maatjes en naar vriendinnen en familie. Houd niet heel veel over. En soms recycle ik ze weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een juweel; prachtig in deze kleuren.
    Ik ben niet zo'n grote soep eter; wel ga ik altijd voor zelf gemaakte soep. Vers; heerlijk!
    Mijn kaarten; ik heb een kaartenmolen uit de inventaris van een kantoorboekhandel die zijn deuren sloot. Die staat vol maar ik vind een ruime voorraad super makkelijk. Kom zelf uit een grote familie en ik raak ze altijd weer kwijt. Ook zet ik daar de kerstkaarten in. Zo'n molen kan je mooi in rijen indelen, kerst, verjaardagen, dank je wel, zomaar. Ik verkoop weinig kaarten; ik heb zelf voldoende mogelijkheden om ze te versturen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Helaas heb ik erg weinig voorraad... Ik knutsel te weinig. Maar de kaartjes die dan overblijven vinden gretig aftrek bij de familie en de opbrengst gaat naar het goede doel! Je kaartje is leuk! Grappig, die sequins zo verwerkt! Snel even de rest bijlezen, want ik loop weer achter. Enne, soep, heerlijk, niet iedere dag wel iedere week!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gaaf kaartje Mariken! En wat tof dat je een pan soep meegenomen hebt. Altijd een schot in de roos.Ook wij zijn van de soepen.
    Ik heb hetzelfde probleem, ook bij mij bleven er vaak kaartjes over. De verjaardagskaartjes vinden altijd wel een bestemming. Ik probeer nu meestal kaartjes te maken waarvan de bestemming al bekend is. Maar dat is lastig als ik vaak freubel...er blijven altijd kaartjes over.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke kaart! Gezellige kleuren en de grote 'broodclip' is er leuk bij. Ik maak veel meer kaarten dan ik verstuur, helemaal doordat ik bij verjaardagen ook regelmatig vergeet een kaart te posten... Ik verkoop mijn kaarten daarom, eerst aan familie en vrienden maar mijn collega's hebben mijn voorraad ook gevonden. Geweldig is dat, ik blij en zij blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hai Mariken, deze post had ik nog gemist zag ik, wat een super leuke kaart, altijd leuk om een zelfgemaakt kaartje mee te nemen. (naast een pan heerlijke soep!) Wat mijn voorraad kaartjes betreft, die is meestal zo weer weg...ik maak ze meestal speciaal voor iemand en dan moeten ze gelijk ook op de post...maar af en toe dan lukt het me om er een aantal op voorraad te maken. Vaak zet ik er nog geen tekst op, dan heb je altijd wat op voorraad voor een gelegeneheid en zet ik bij het verzenden de tekst er pas op.
    Maar over het algemeen is mijn voorraadbakje zo weer leeg, ik hou er van om kaartjes te versturen en verzin meestal wel een gelegenheid, hihi! En ik merk dat het meestal super gewaardeerd wordt om gewoon zomaar een kaartje te versturen, gewoon omdat je even aan die persoon dacht...en ik moet zeggen, dat ik dat zelf meestal ook de leukste kaartjes vind, gewoon die je niet verwacht.... Liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen